Advertisement

नेपालमा ग्रिन हाइड्रोजन उत्पादन सुरु

0 9

Advertisement

पानी र बिजुलीबाट पाँच सय रुपैयाँमा एक केजी ग्रिन हाइड्रोजन निकाल्न सकिने, त्यसबाट साना गाडी सय किलोमिटरसम्म गुड्ने

२१ चैत, काठमाडाैँ । नेपालमा पहिलोपटक शतप्रतिशत स्वच्छ ऊर्जा अर्थात् ग्रिन हाइड्रोजन उत्पादन सुरु भएको छ । काठमाडौं विश्वविद्यालय (केयू)को ग्रिन हाइड्रोजन ल्याबले अनुसन्धान प्रयोजनका लागि बनाएको धुलिखेलस्थित स्टेसनबाट आइतबारदेखि ग्रिन हाइड्रोजन उत्पादन भएको हो ।

उत्पादनसँगै स्टेसनबाट ग्रिन हाइड्रोजनको भण्डारण र रिफ्युलिङ (हाइड्रोजन गाडीमा हाल्ने)समेत गर्न सकिन्छ । केयूले आइतबार नै उक्त प्लान्टबाट आफ्नै हाइड्रोजन गाडीमा ग्रिन हाइड्रोजन रिफ्युलिङसमेत गरेको छ । केयूले ‘उत्पादन–भण्डारण–वितरण’ मोडेलमा यो परियोजना बनाएको छ, जसको प्राविधिक नाम ‘अन साइट ग्रिन हाइड्रोजन प्रडक्सन एन्ड रिफ्युलिङ’ हो । यस स्टेसनमा हाइड्रोजनलाई सात दिनसम्म भण्डारण गर्न सकिनेछ । केयू हाइड्रोजन ल्याबका प्रमुख प्रा.डा. विराजसिंह थापाले हाइड्रोजनको उत्पादन, भण्डारण र वितरणको परीक्षण सफल भएको बताए । यसले नेपालमा हाइड्रोजन उत्पादनको सम्भाव्यतालाई व्यावहारिक रूपमै पुष्टि गरेको उनको भनाइ छ ।

केयूले आफ्नै प्रविधिमा यो प्लान्ट बनाएको हो । केयूले स्टेसनको डिजाइन गरेर कोरियाको लाइट ब्रिज कम्पनी उपकरण बनाउन आग्रह गरेको थियो, त्यसकै आधारमा कोरियन कम्पनीले यसका लागि आवश्यक पर्ने उपकरण तयार गरेको प्रा.डा. थापाले बताए । करिब डेढ करोड लगानीमा स्टेसन तयार गरिएको उनको भनाइ छ ।   

केयूले अनुसन्धानका लागि आफ्नै आधारभूत डिजाइनको हाइड्रोजन कार गत मंसिरमा कोरियाबाट ल्याएको थियो । केयूकै डिजाइनमा कोरियाको हुन्डाई कम्पनीले उक्त कार बनाएको थियो । ३३ हजार डलरमा केयूले त्यो गाडी ल्याएको थियो । अनुसन्धान प्रयोजनका लागि भएर यसमा पनि भन्सार राजस्वलगायत करमा छुट दिइएको थियो । 

यसअघि केयूले ल्याब प्रयोजनलाई नगण्य रूपमा हाइड्रोजन उत्पादन गरे पनि इन्धनका रूपमा उत्पादन गरेको थिएन । आइतबारदेखि भने केयूपरिसरमा उक्त कार अनुसन्धान प्रयोजनका लागि सञ्चालनमा आएको प्रा.डा थापाले बताए । सरकारले गत माघमा ‘हाइड्रोजन नीति, २०८०’ लागू गरेको छ । तर, हाइड्रोजनको उत्पादन, भण्डारण, वितरण तथा व्यापारसम्बन्धी कुनै पनि कानुनी व्यवस्था छैन । साथै, हाइड्रोजन गाडीको आयात, दर्ता, नम्बर प्लेटसम्बन्धी पनि कानुनी व्यवस्था छैन । तसर्थ, केयूको हाइड्रोजन कार पनि दर्ता भएको छैन ।

रुट पर्मिट र नम्बर प्लेटसमेत नभएको उक्त गाडी केयूपरिसरमै अनुसन्धान प्रयोजनमा सञ्चालन हुने प्रा.डा. थापाले बताए । ‘विश्वविद्यालयले सैद्धान्तिक रूपमा व्यवसाय गर्दैन नै, अनुसन्धानकै काम गर्ने हो । तसर्थ, हामी यसलाई अनुसन्धानकै रूपमा अघि बढाउँछौँ,’ उनले भने, ‘तर, नेपालमा हाइड्रोजनको उत्पादनमा यो कोसेढुंगा हो । अब यसकै आधारमा निजी क्षेत्र तथा सरकारले व्यावसायिक स्टेसन बनाउन सक्छन् । हिजो दिनमा नेपालमा हाइड्रोजन उत्पादन सम्भव भएको भनिए पनि व्यावहारिक रूपमा पुष्टि भएको थिएन ।

प्रविधि कस्तो हुन्छ ? भन्नेबारे पनि थाहा थिएन । अहिले नेपाल प्राविधिक रूपमा हाइड्रोजन उत्पादनका लागि योग्य देखियो । अब यसमै लगानी जुटाउन अघि बढ्नुपर्छ ।’नेपालको अर्थतन्त्रको विकास गर्न यो ठूलो अवसर भएको पनि उनले बताए । बढ्दो जलवायु परिवर्तनका कारण यसको महत्व बढ्दै गएकाले व्यावसायिक सम्भावना पनि उच्च रहेको उनले बताए । ‘ऊर्जामा आएको हाइड्रोजन प्रविधिले नेपाललाई पुनः अवसर प्रदान गरेको छ । नेपालमा यसको उत्पादन गर्न सक्ने कुरालाई व्यावहारिक रूपमा नै पुष्टि गरियो । अब नीतिगत र राजनीतिक रूपमा यो मुद्दा अघि बढाउनुपर्छ । छिटोभन्दा छिटो यसको विकासमा अघि बढ्नुपर्छ,’ उनले भने ।

विश्व बजारमा ग्रिन हाइड्रोजन उदायमान ऊर्जा हो । बढ्दो जलवायु परिवर्तनका कारण शतप्रतिशत स्वच्छ ऊर्जा मानिने ग्रिन हाइड्रोजनको महत्व र प्रयोग गर्नुपर्ने दबाब बढ्दो छ । नेपालमा भने यो पूर्णतः नयाँ प्रविधि हो । मुख्यतः बिजुलीले पानीलाई टुक्र्याएर हाइड्रोजन उत्पादन गरिन्छ । इलेक्ट्रोलाइसिस प्रक्रियामार्फत पानीमा हुने अक्सिजन र हाइड्रोजन टुक्र्याइन्छ । नेपालमा प्रशस्त मात्रामा पानी छ । साथै, विद्युत् उत्पादन पनि बढ्दै गएको छ । त्यो अवस्थामा नेपालमा ग्रिन हाइड्रोजनको उत्पादन सम्भव भएको बताइन्छ । 

केयूले विभिन्न पाँच चरणमा ग्रिन हाइड्रोजन निकाल्नेछ । केयूले यसमा धाराको पानी नै प्रयोग गरेको छ । पहिलो चरणमा उक्त पानीलाई सफा गरिन्छ । दोस्रो चरणमा पानीमा भएको मिनिरल निकाल्ने काम गरिन्छ । त्यसपछि बिजुली प्रयोग गरेर (इलेक्ट्रोलाइसिस प्रक्रिया) पानीलाई हाइड्रोजन र अक्सिजन छुट्याइनेछ । त्यसरी निस्किएको हाइड्रोजनलाई प्रशोधन गरी शुद्धीकरण गरिन्छ । त्यसपछि त्यसलाई ‘लो कम्प्रेसर’वाला ट्यांकीमा भण्डार गरिन्छ । रिफ्युलिङ (गाडीमा भर्न)का लागि भने ‘हाई कम्प्रेसर’ ट्यांकीमा भण्डारण गरेर गाडीमा रिफ्युलिङ गरिनेछ ।

कस्तो छ स्टेसन ?
केयूले बनाएको स्टेसनमा पाँच किलोवाटको एउटा इलोक्ट्रोलाइजर छ, त्यसबाट दैनिक (२० घण्टामा) दुई किलो ग्राम (केजी) हाइड्रोजन निकाल्न सक्छ । प्लान्टले एक घण्टामा ८० देखि सय ग्रामसम्म हाइड्रोजन निकाल्न सक्छ । गाडीमा आधा केजी हाइड्रोजन रिफ्युलिङ गर्न दुई मिनेट समय लाग्छ । 

केयुका अनुसार एक केजी हाइड्रोजन बनाउन ५० युनिट बिजुली र १० किलोग्राम पानी चाहिन्छ । त्यसअनुसार एक केजी हाइड्रोजन बनाउन चार सय रुपैयाँबराबर (प्रतियुनिट आठ रुपैयाँका दरमा) को बिजुली चाहिन्छ । पानी र श्रमशक्ति गरेर पाँच सय रुपैयाँमा एक केजी ग्रिन हाइड्रोजन निकाल्न सकिन्छ, त्यसबाट साना गाडी सय किलोमिटरसम्म गुडाउन सकिन्छ । सामान्यतः यो पेट्रोलियम गाडीमा हुने खर्चभन्दा कम हुन्छ ।

उत्पादन लागत घटाउन सकेमा विद्युतीय गाडीभन्दा पनि सस्तो हुनेछ । तर, यो विद्युतीय गाडीभन्दा पनि पेट्रोलबाट चल्ने ट्रक, बसहरूको विकल्प भएको प्रा.डा. थापा बताउँछन् । ‘साना गाडी विद्युत्बाटै चल्ने बनाउँदा ठीक हुन्छ । तर, विद्युत्बाट लामो दूरीको बस, हेभी ट्रक, हेभी इक्युपमेन्ट सञ्चालन गर्न सकिन्न । तसर्थ, त्यसको विकल्पमा हाइड्रोजन गाडीलाई अघि बढाउनुपर्छ,’ उनले बताए । 

विद्युत् स्टोरेजको माध्यम 
प्रा.डा. थापा विद्युत् स्टोरेजका लागि पनि यो उपयुक्त हुने बताउँछन् । ‘अहिले खपत नभएर बर्खामा बिजुली खेर गइरहेको छ । तर, हिउँदमा विद्युत् नपाएको अवस्था छ,’ उनले भने, ‘अब बर्खाको सस्तो बिजुलीबाट हाइड्रोजन उत्पादन गरेर स्टोरेज गर्नतर्फ लाग्नुपर्छ । पछि हिउँदमा त्यसबाटै बिजुली उत्पादन गरेर उच्च मूल्यमा बिक्री गर्न सकिन्छ । विद्युत् खपत बढाउन, विद्युत्को मागलाई सहज रूपमा पूर्ति गर्न पनि एकदमै उपयुक्त विकल्प हो ।’ यसलाई एमोनियामा रूपान्तरण गरेर विदेशमा निर्यातसम्म गर्न सकिने उनले बताए ।

यो अवसर गुमाउनुहुन्न, लगानी सम्मेलनमै यसले प्राथमिकता पाउनुपर्छ
प्रा.डा. विराजसिंह थापा, प्रमुख, 

हाइड्रोजन ल्याब, काठमाडौं विश्वविद्यालय लवास्तवमा नेपालमा समयमै जलविद्युत्को विकास गर्न नसक्दा यसबाट 
पर्याप्त फाइदा लिन सकिएन । यद्यपि, यसमा अझै व्यावसायिक सम्भावना छ । तर, अर्थतन्त्र विकासका लागि ‘हाइड्रोजन’ नयाँ अवसरका रूपमा आएको छ । बढ्दो जलवायु परिवर्तनका कारण यसको व्यावसायिक सम्भावना उच्च छ । विश्वबजारमा यसको आवश्यकता बढ्दै छ, जुन ऊर्जाको उत्पादन नेपालमा पनि सम्भव छ । अर्थतन्त्र विकासका लागि यो एकदमै ठूलो अवसर हो । यसका लागि आवश्यक नीतिगत व्यवस्था गर्न र परियोजना विकास गर्न ढिलाइ गर्नुहुँदैन । तत्काल राजनीतिक र नीतिगत तहबाट अघि बढ्नुपर्छ । लगानी सम्मेलनमै यसले प्राथमिकता पाउनुपर्छ । 



मल्टिमिडिया ग्यालरी


© Nepali horoscope

Comments

comments

Subscribe to our newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Leave A Reply

Your email address will not be published.